Gra zaczyna się przy budynku głównym Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publiczna im dr. Witolda Bełzy w Bydgoszczy. Na jej przejście potrzeba około 60-80 minut. Gracz wcielając się w rolę dziennikarza historycznego zaznajomi się z życiorysem Mariana Rejewskiego.
Czytając książkę paragrafową pt. “Krypto(GRAM) Enigmy”, będzie decydować o kolejności poznawania wydarzeń i faktów z życia naukowca rodem z Bydgoszczy. Akcja książki będzie wymagać od gracza rozwiązywania szyfrów i łamigłówek skupionych wokół młodości Rejewskiego, jego działalności w czasie II wojny światowej oraz sposobów upamiętnienie jego osoby.
“Krypto(GRAM) Enigmy” jako interaktywna książka, zmusi czytelnika do oderwania się od kanapy i poznania historii obecnej w przestrzeni miejskiej Bydgoszczy (miejsca związane z Rejewskim, upamiętniające jego osobę). Na końcu rozgrywki, gracz przekona się czy zdobyta wiedza wystarczy do napisania artykułu.
Już w czasach szkolnych odkryłeś swój talent pisarski. Cały swój wolny czas poświęcałeś na redagowanie szkolnej gazetki. Na studiach dziennikarskich trzymałeś się w czołówce najlepszych studentów, a koło “Redaguj!” do którego namiętnie uczęszczałeś wieczorami, było Twoim drugim domem. Teraz jesteś u progu swojej dziennikarskiej kariery. Twój pierwszy artykuł (z racji historycznych zamiłowań), ma być poświęcony Marianowi Rejewskiemu – Polakowi, który złamał Enigmę.
Wiesz, że porządny research to połowa sukcesu, dlatego swoje kroki kierujesz do bydgoskiej biblioteki, gdzie możesz liczyć na fachowe źródła. Niestety czas Cię goni i nie możesz sobie pozwolić na wielogodzinne studiowanie tematu. Bibliotekarz poleca Ci zatem książkę, ze znajdującym się na okładce zdjęciem Enigmy – maszyny szyfrującej z czasów II wojny światowej. Jak przystało na rasowego czytelnika nie oceniasz książki po wyglądzie, ale idziesz o krok dalej i czytasz blurb:
Czytaj opisy i dokonuj wyborów, z których każdy odsyła do innego paragrafu w książce. Ta interaktywna lektura oderwie Cię od kanapy i pozwoli na żywo doświadczać historii poświęconej Marianowi Rejewskiemu. Czy podejmiesz wyzwanie i odkryjesz kolejne paragrafy książki? Sięgnij po “Krypto(GRAM) Enigmy”!
Zasady gry:
1. Rozgrywka konkursowa przeprowadzona zostanie w dniach od 30 września do 9 października.
2. Pokonkursowa wersja gry dostępna będzie od 11 października 2022 r.
3. Gra skierowana jest zarówno do mieszkańców Bydgoszczy, jak i turystów przebywających w Bydgoszczy. Zapraszamy osoby od 16. roku życia. Osoby poniżej 16. roku życia mogą w niej uczestniczyć pod opieką rodziców bądź opiekunów prawnych.
4. Gracze mogą brać udział w grze indywidualnie, mogą być też wspierani przez osoby towarzyszące.
5. Udział w grze jest BEZPŁATNY.
Jak zagrać:
1.Pobierz bezpłatną aplikację Action Track (dostępna w Google Play i AppStore)
2. Zeskanuj kod QR opublikowany na biblioteka.bydgoszcz.pl i facebook.com/wimbp.bydgoszcz/
3. Kliknij „POBIERZ”
4. Udaj się w podróż po Bydgoszczy.
REGULAMIN:
Źródło: biblioteka.bydgoszcz.pl/