Seminarium i warsztaty krypto­lo­giczne dla młodzieży

28 października 2015 r. Pedago­giczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy - Filia w Szubinie, przy współ­pracy I Liceum Ogólno­kształ­cącego w Szubinie, zorga­ni­zowała seminarium dla uczniów szkół średnich i gimnazjów pt. „Spotkanie z kryptologią”.

Pracownik Uniwer­sytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, dr Marcin Kowalewski, wygłosił wykład „Skala problemu złamania Enigmy”. Studentki z Koła Naukowego Dydaktyki Infor­matyki i Matematyki Omega UKW w Bydgoszczy - Lena Kadow, Paulina Majewska i Agnieszka Remus - popro­wa­dziły warsztaty z kryptologii.

W zajęciach uczest­ni­czyli uczniowie z I Liceum Ogólno­kształ­cącego im. Stani­sława Wyspiań­skiego, a także gimna­zja­liści ze szkół w Szubinie, Mycie­lewie, Rynarzewie, Kowalewie i Mroczy.
Seminarium reali­zowane jest przez Instytut Matematyki UKW w Bydgoszczy w ramach projektu „Akademia Młodych Naukowców”.

image_print
Może zainte­re­sować Cię również:
Jestem tym, który rozszy­frował Enigmę. Nieznana historia Mariana Rejewskiego“ 

To opowieść o człowieku, który dokonał rewolucji w krypto­logii, o rywali­zacji człowieka z maszyną, o czytaj »

Gra miejska OPERACJA ENIGMA

Szpiedzy na ulicach Bydgoszczy - aresztuj agenta! W 1929 roku trzech studentów matematyki rozpo­częło swoją czytaj »

Wizerunek Mariana Rejew­skiego na Bydgo­skiej Karcie Miejskiej 
Karty miejskie z wizerunkami słynnych bydgoszczan: Mariana Rejewskiego i Andrzeja Szwalbego.

Od ponie­działku (18 grudnia) można wyrobić sobie Bydgoską Kartę Miejską z wizerunkiem Mariana Rejew­skiego lub Andrzeja Szwalbego. Dwójka czytaj »

Kryptos - gra dla miłośników szyfrów 

Jeśli lubicie łamanie szyfrów, to gra Kryptos będzie dla was idealną rozrywką. Można w niej wcielić czytaj »

Złamali kod Enigmy. Jesteśmy dumni. Dziękujemy. 

Obchody 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej są hołdem złożonym żołnierzom i ofiarom wojny. Polska chce także wykorzystać czytaj »

Spór o historię 

Ilość kombi­nacji, które można było zasto­sować w Enigmie przekra­czała tak niewy­obra­żalne liczby jak np. ilość czytaj »