Seminarium i warsztaty krypto­lo­giczne dla młodzieży

28 października 2015 r. Pedago­giczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy - Filia w Szubinie, przy współ­pracy I Liceum Ogólno­kształ­cącego w Szubinie, zorga­ni­zowała seminarium dla uczniów szkół średnich i gimnazjów pt. „Spotkanie z kryptologią”.

Pracownik Uniwer­sytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, dr Marcin Kowalewski, wygłosił wykład „Skala problemu złamania Enigmy”. Studentki z Koła Naukowego Dydaktyki Infor­matyki i Matematyki Omega UKW w Bydgoszczy - Lena Kadow, Paulina Majewska i Agnieszka Remus - popro­wa­dziły warsztaty z kryptologii.

W zajęciach uczest­ni­czyli uczniowie z I Liceum Ogólno­kształ­cącego im. Stani­sława Wyspiań­skiego, a także gimna­zja­liści ze szkół w Szubinie, Mycie­lewie, Rynarzewie, Kowalewie i Mroczy.
Seminarium reali­zowane jest przez Instytut Matematyki UKW w Bydgoszczy w ramach projektu „Akademia Młodych Naukowców”.

image_print
Może zainte­re­sować Cię również:
Rozstrzy­gnięcie konkursu o Nagrodę im. Mariana Rejewskiego 
Konkurs o Nagrodę im. Mariana Rejewskiego

Kapituła Konkursu pod przewod­nictwem dyrektora Narodowego Centrum Bezpie­czeństwa Cyber­prze­strzeni gen. bryg. Karola Molendy wyłoniła zwycięzców czytaj »

Trzej krypto­lodzy na muralu przy stacji metra 

Miesz­kańcy Warszawy zagło­sowali na projekt „Murale metra – pociąg do sztuki”, którego reali­zacja została sfinan­sowana czytaj »

Spotkanie Komitetu Organi­za­cyjnego obchodów Roku Mariana Rejewskiego 

23 lutego 2015 r. w bydgoskim Urzędzie Miejskim zainau­gu­rowano obchody Roku Mariana Rejew­skiego. W spotkaniu czytaj »

Wystawa w Inowrocławiu 

Wystawa „Marian Rejewski – matematyk, bydgosz­czanin, kryptolog“ została zapre­zen­towana w holu Biblioteki Miejskiej w Inowro­cławiu. czytaj »

Enigma - Wer hat’s erfunden? 

Bez złamania kodu Enigmy aliantom trudniej byłoby pokonać nazistowskie Niemcy. O tym m.in. opowiada brytyjsko-amery­kański czytaj »

Spór o historię 

Ilość kombi­nacji, które można było zasto­sować w Enigmie przekra­czała tak niewy­obra­żalne liczby jak np. ilość czytaj »