Wystawa w gimnazjum w Nakle nad Notecią

W holu Gimnazjum nr 4 w Nakle nad Notecią została zapre­zen­towana wystawa „Marian Rejewski - bydgosz­czanin, matematyk, kryptolog“. W prelekcji płk. Jerzego Lelwica o tajem­nicach Enigmy i wybitnych krypto­logach, którzy złamali jej kod uczest­ni­czyli uczniowie z „czwórki“ oraz z Zespołu Szkół Ponad­gim­na­zjalnych im. Stani­sława Staszica. Ekspo­zycję sprowa­dziła do Nakła Pedago­giczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy - Filia w Nakle.

Wystawa jest częścią projektu eduka­cyjnego „Marian Rejewski – pogromca Enigmy” reali­zo­wanego przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Dziedzictwa Oświaty we współ­pracy z Muzeum Historii Polski w ramach programu Patriotyzm Jutra.

logosy KPSDO PBW MZH PJ

image_print
Może zainte­re­sować Cię również:
Sesja historyczno-matematyczna 

21 grudnia 2015 roku w auli Zespołu Szkół w Mogilnie odbyła się sesja matema­tyczna upamięt­niająca czytaj »

Zapro­szenie na REJ-MAT-TUR
Śladami Rejewskiego

Pedago­giczna Biblioteka Wojewódzka im. Mariana Rejew­skiego w Bydgoszczy oraz Klub Turystyki Pieszej przy RO PTTK czytaj »

Urodziny Rejew­skiego“ - między­po­ko­le­niowy piknik w Młynach Rothera 
Fragment przetworzonej cyfrowo twarzy mężczyzny w okrągłych okularach i napis: Urodziny Rejewskiego. Na dole czerwone goździki.

13 sierpnia na tarasie Młynów Rothera w Bydgoszczy powstało miasteczko piknikowe. Kilka insty­tucji i organi­zacji czytaj »

Finał konkursu w Nakle nad Notecią 

Pedago­giczna Biblioteka Wojewódzka im. Mariana Rejew­skiego Filia w Nakle nad Notecią zorga­ni­zowała Powiatowy Konkurs „Życie czytaj »

Matema­tyczne kodowanie i stemplo­wanie z Marianem Rejewskim w tle 

W Młodzie­żowym Domu Kultury nr 5 w Bydgoszczy sobotnie warsztaty były odnie­sieniem do kodów, inspi­ro­wanych czytaj »

Wyniki Metro­po­li­talnego Konkursu Plastycznego „Marian Rejewski – bydgosz­czanin, matematyk, kryptolog” 
Czarno-biały wizerunek mężczyzny w okrągłych okularach. Za nim klawisze maszyny Enigma.

Konkurs w ramach akcji „Grudzień z Rejewskim“ adresowany był do uczniów szkół podsta­wowych, placówek oświa­towych czytaj »