Seminarium i warsztaty krypto­lo­giczne dla młodzieży

28 października 2015 r. Pedago­giczna Biblioteka Wojewódzka w Bydgoszczy - Filia w Szubinie, przy współ­pracy I Liceum Ogólno­kształ­cącego w Szubinie, zorga­ni­zowała seminarium dla uczniów szkół średnich i gimnazjów pt. „Spotkanie z kryptologią”.

Pracownik Uniwer­sytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, dr Marcin Kowalewski, wygłosił wykład „Skala problemu złamania Enigmy”. Studentki z Koła Naukowego Dydaktyki Infor­matyki i Matematyki Omega UKW w Bydgoszczy - Lena Kadow, Paulina Majewska i Agnieszka Remus - popro­wa­dziły warsztaty z kryptologii.

W zajęciach uczest­ni­czyli uczniowie z I Liceum Ogólno­kształ­cącego im. Stani­sława Wyspiań­skiego, a także gimna­zja­liści ze szkół w Szubinie, Mycie­lewie, Rynarzewie, Kowalewie i Mroczy.
Seminarium reali­zowane jest przez Instytut Matematyki UKW w Bydgoszczy w ramach projektu „Akademia Młodych Naukowców”.

image_print
Może zainte­re­sować Cię również:
Sympozjum dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych 

12 lutego 2015 r. w sali Atrium na Uniwer­sy­tecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy odbyło się czytaj »

Zaszy­frowana „Lista Przebojów Programu Trzeciego“ 

W obchody 110. rocznicy urodzin Mariana Rejew­skiego włączyła się radiowa Trójka. Marek Niedź­wiecki popro­wadził specjalne, czytaj »

Enigma. Rejewski Year Celebra­tions via ISS

Promocja Roku Rejew­skiego w wymiarze kosmicznym. Między­na­rodowa Stacja Kosmiczna (ang. Inter­na­tional Space Station, ISS) okrąża czytaj »

O Marianie Rejewskim w Tucholi 

Tuchola została kolejnym przystankiem w wędrówce wystawy „Marian Rejewski - bydgosz­czanin, matematyk, kryptolog“ po województwie czytaj »

Inicjatywa ogłoszenia Roku Mariana Rejewskiego 

Dyrektor Pedago­gicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Mariana Rejew­skiego w Bydgoszczy Ewa Pronobis-Sosnowska wystąpiła do Rady Miejskiej czytaj »

85. rocznica złamania kodu ENIGMY

W końcówce roku 1932 udało się odczy­tać pierw­sze szyfro­gra­my niemiec­kie. Marian Rejewski sformu­ło­wał twier­dze­nie o iloczy­nie czytaj »