Interak­tywna wystawa „Pogromcy Enigmy“ w Poznaniu

Otwarcie wystawy zapla­nowano na 1 września 2016 roku. Specjalny boks z ekspo­zycją stanął przed Centrum Kultury Zamek, tuż obok Pomnika Krypto­logów. Składają się na nią plansze z infor­ma­cjami o krypto­logii, maszynie szyfru­jącej Enigma oraz związane z pracą Rejew­skiego, Zygal­skiego i Różyc­kiego. Dostępne też są stano­wiska kompu­terowe z grami i łamigłówkami dla dzieci i dorosłych, opraco­wanymi specjalnie dla tej ekspo­zycji. Zwiedzający poznają podstawowe infor­macje na temat krypto­logii, a także spróbują szyfrować, odszy­fro­wywać i łamać proste szyfro­gramy. „Szyfro­kon­tener“ jest mobilny i odwiedza główne miejsca Poznania, gdzie przebywają miesz­kańcy i turyści. Będzie też podró­żował po innych miastach.

Więcej infor­macji oraz rezer­wacja grup na stronie enigma​centrum​.pl.

Żródło: poznan​.pl

image_print
Może zainte­re­sować Cię również:
Senat uczcił pamięć polskich kryptologów 
Trzej kryptolodzy

Senat Rzeczy­po­spo­litej Polskiej, mając na uwadze ogrom wiedzy i poświę­cenia Mariana Rejew­skiego, Jerzego Różyc­kiego i czytaj »

Odsło­nięcie tablicy pamiąt­kowej poświę­conej polskim krypto­logom w Londynie 
Dwóch mężczyzn przed tablicą umieszczoną na ścianie.

W niedzielę, 10 listopada 2019 r. w Kościele św. Andrzeja Boboli w Londynie została odsło­nięta czytaj »

Złamali kod Enigmy. Jesteśmy dumni. Dziękujemy. 

Obchody 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej są hołdem złożonym żołnierzom i ofiarom wojny. Polska chce także wykorzystać czytaj »

Trzej krypto­lodzy na muralu przy stacji metra 

Miesz­kańcy Warszawy zagło­sowali na projekt „Murale metra – pociąg do sztuki”, którego reali­zacja została sfinan­sowana czytaj »

Szkolny projekt o Marianie Rejewskim 
Uczniowie Liceum im. Kasprowicza w Inowrocławiu

W I Liceum Ogólno­kształ­cącym im. Jana Kaspro­wicza w Inowro­cławiu klasa I b zapre­zen­towała na forum czytaj »

Dzień Kryptologii 

Święto obcho­dzone 25 stycznia zostało ustano­wione w 2007 roku przez Wydział Matematyki i Infor­matyki Uniwer­sytetu czytaj »