Trzej krypto­lodzy na muralu przy stacji metra

Miesz­kańcy Warszawy zagło­sowali na projekt „Murale metra – pociąg do sztuki”, którego reali­zacja została sfinan­sowana z budżetu party­pa­cyjnego. Artyści pomalowali budynki wind na stacjach Imielin i Stokłosy ursynow­skiego odcinka pierwszej linii kolei podziemnej. Zostały one ozdobione podobi­znami krypto­logów pracu­jących nad złamaniem kodu Enigmy oraz Marii Grzego­rzew­skiej, rotmi­strza Witolda Pilec­kiego i Juliana Ursyna Niemcewicza.

Na stacji Stokłosy namalowani zostali Marian Rejewski, Jerzy Różycki i Henryk Zygalski, którzy pracowali w Pyrach, na terenie dzisiej­szego Ursynowa, gdzie znajdował się polski ośrodek dekryptażu i pracowano nad złamaniem szyfru niemieckiej Enigmy.

Murale zostały wykonane techniką „low poly” - popularną w sztukach wizualnych i użytkowych -  z wykorzy­staniem specjalnych farb, odpornych na działanie warunków atmos­fe­rycznych. Koszt reali­zacji projektu „Murale metra – pociąg do sztuki” wyniósł 50 tys. zł.

image_print
Może zainte­re­sować Cię również:
Bohater Polski Niepod­ległej Marian Rejewski 

Organi­za­torzy konkursu zapra­szają uczniów klas VI-VIII szkół podsta­wowych i klas III gimna­zjalnych z województwa kujawsko-pomor­skiego czytaj »

Komiksy nagrodzone 

Gala podsu­mo­wująca wojewódzki konkurs na komiks pt. „Marian Rejewski - największy haker XX wieku” rozpo­częła czytaj »

Krypto­lodzy uhono­rowani w Krakowie 

Pan­te­on Na­ro­do­wy utwo­rzo­ny w kryp­tach Ko­ścio­ła św. Pio­tra i Paw­ła w Kra­ko­wie obok kró­lew­skiej ne­kro­po­lii czytaj »

Promocja dokonań Mariana Rejew­skiego w środo­wisku akade­mickim w Toruniu 

Od 26 lutego do 15 marca 2013 r. wystawa zorga­ni­zowana przez Pedago­giczną Bibliotekę Wojewódzką w czytaj »

Szkolny projekt o Marianie Rejewskim 
Uczniowie Liceum im. Kasprowicza w Inowrocławiu

W I Liceum Ogólno­kształ­cącym im. Jana Kaspro­wicza w Inowro­cławiu klasa I b zapre­zen­towała na forum czytaj »

Spór o historię 

Ilość kombi­nacji, które można było zasto­sować w Enigmie przekra­czała tak niewy­obra­żalne liczby jak np. ilość czytaj »